Naar Beieren

8 juni 2023 - Leavenworth, Washington, Verenigde Staten

Slecht geslapen allebei, broeierig warm vannacht. Het is licht bewolkt deze ochtend en nog steeds een beetje zompig. We rijden een klein stukje om het Ginkgo Petrified Statepark te bezoeken. In the hazy shade of summer lopen we een trail langs een berghelling met een aantal stukken versteend hout. Dit liggen allemaal goed beveiligd achter een ijzeren hekwerk, voor ons een tegenvaller. We zijn al 2 keer in het Petrified Forest NP geweest in Arizona (vlakbij Winslow Arizona, Eagles fans weten waar ik het over heb), daar liggen honderden versteende stukken boom en we hadden hier hetzelfde verwacht. Tsja, zo gaat dat nu eenmaal, soms valt het mee, soms valt het tegen.

We volgen de Columbia River eerst nog een stuk noordwaarts, opnieuw geweldig mooi landschap en omdat het dal hier aan de oostkant nogal breed is ook heel veel fruitteelt. Wat opvalt zijn de appelboompjes, 2 hoofdstammen in een V-vorm. Zal wel met efficiënter plukken te maken hebben.

We steken de rivier over en gaan weer een stuk in westelijke richting. We eindigen begin van de middag in Leavenworth, een stadje volledig in Beierse sfeer. We doen de was en komen even bij van de slechte nacht, het blijft broeierig en de temperatuur gaat weer over de 30°. Daarna wandelen we het stadje in, jawel hoor, Beierse vlaggen, muurschilderingen en Duitse straatnamen! We wandelen de hoofdstraat op en neer en strijken neer in de Biergarten van de lokale brouwerij.

’s Avonds koelt het gelukkig flink af, zodat we nog een tijdje lekker buiten kunnen zitten totdat het wat begint te druppelen.

Afstand: 150 km

1. Imelda:
    9 juni 2023
    Het is weer 'n mooi geschreven verslag! Goede reis verder. Groetjes Imelda.
  2. Marian:
    9 juni 2023
    Dat je zo'n lange rit maakt voor een Beiers stadje maar het bier zal wel lekker zijn! :)
  3. Ody:
    9 juni 2023
    Weer een mooi verhaal! Ook hier broeierig warm, ik denk dat we dit weekend de 30 graden aantikken.
  4. Peter de Boer:
    9 juni 2023
    Na al dat duitse zul je je zeker weer thuis voelen . Ha ha