Terug naar de kust

12 juni 2023 - Lynden, Washington, Verenigde Staten

Deze reis nadert zijn einde en dat maakt mij wat weemoedig. Zal dit echt de laatste keer zijn dat we dit land bezoeken?

Eerst bekijken we in het Visitor Center nog een filmpje over de uitstervende grizzly beren om daarna op ons gemak richting kust te rijden, nog steeds door een prachtig landschap. De weg voert een heel stuk door een redelijk nauwe kloof met hoog oprijzende begroeide rotswanden. Langzaam wordt het dal wat wijder en begint het landschap wat te veranderen. Meer bewoning en ook al wat agrarische activiteiten. We stoppen bij een viewpoint waar je de enorme Bald Eagles kunt zien fourageren in de rivier. Helaas zijn we ruim een uur te laat, althans volgens de tekst op het bord. Helaas, pindakaas!

We slaan even af en drinken koffie in Historic Downtown of Concrete, een straat van 300m met wat gammele gebouwtjes en een super de luxe bakery met terras. Gelukkig overdekt want de zon brandt stevig in een strak blauwe hemel. Even over de koffie onderweg, soms halen we die in een toevallig aanwezig koffietentje maar meestal zetten we een keteltje water op en drinken oploskoffie. We zijn er nl  jaren geleden achter gekomen dat die hier best goed smaakt.

Geheel volgens plan zijn we net na tweeën op de beoogde camping, de Oostma Farmstead bij Lynden, 20 km van de Canadese grens. Acht plekken voor campers, een Tiny House en nog wat ruimte voor tentjes, allemaal op mooi groen gras en uitzicht op o.a. Mount Baker, ver weg. De eigenaren hebben allebei Groningse roots maar spreken geen Nederlands. Hier blijven we 2 nachten om lekker bij te komen voordat we woensdag terug gaan naar Canada.

Foto's van gisteren staan er op

1. Peter de Boer:
    13 juni 2023
    Mooie foto,s man ...
  2. Louise Snoek - van Maris:
    14 juni 2023
    Prachtig alles, Frans wat schrijf je toch boeiend!
  3. Brigitte:
    Nog even genieten!
  4. Marian:
    14 juni 2023
    De mooie reis met prachtige verhalen,foto's ,kilo meters en gemaakte herinneringen zit er bijna op. Nog een vlucht over de oceaan naar huis. Het was voor ons genieten om mee te reizen. Frans je kunt het goed vertellen. :) Goede reis en tot snel.