Nederland in Amerika

13 juni 2023 - Lynden, Washington, Verenigde Staten

We doen het lekker rustig aan, deze laatste dag in de USA. Lekker uitslapen, laat ontbijt. De douche hier bij de Farm is lekker primitief, een vierkant hok (2 x2 m) van stalen golfplaten met in het midden een grote regendouche. Alsof je onder een waterval staat, je wordt er in ieder geval goed wakker van.

In het begin van de middag rijden we naar Lynden, zo’n 3 km verderop. In deze omgeving hebben zich destijds veel Nederlanders gevestigd en dat is te merken aan de hoofdstraat (zes blokken). Een Nederlandse vlag, veel Nederlandse namen en allerlei geveltjes die aan Nederland (zouden moeten) doen denken. Ook een enorme muurschildering waarin alle stereotypen van het moederland voorbij komen. Tevens 2 grote windmolens en fietsen die als versiering in de perken gestald staan.. een fiets is zelfs van Beatrix geweest🤣🤣. Die molens laten mijn molenaarshart niet bepaald sneller kloppen, maar ach … het zal wel goed bedoeld zijn denk ik dan maar.

We lunchen in de Dutch Bakery (waar anders) die al vanaf 1907 bestaat. Ze verkopen er natuurlijk Nederlandse producten zoals boterkoek, speculaas en “kretenbollen”😃Maar ook dubbel zoute drop en Zaanse mosterd.

Als we teruggaan naar de camping regent het wat, maar dat is gelukkig niet van lange duur. We kunnen nog een tijdje buiten van de zon genieten voordat een frisse wind ons de camper in drijft.

1. Ody:
    14 juni 2023
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt! Alweer de laatste dag daar? Dan wens ik jullie een hele goede reis terug!
  2. Elise:
    14 juni 2023
    Wat een mooie reis hebben jullie gehad, ga jullie verhalen missen. Een goede terug reis.
  3. Imelda:
    14 juni 2023
    Heke goede veilige reis naar huis. Jullie komen terug met prachtig weer, goed voor de was,Toiny. 😄 Bedankt voor het mee maken van jullie trip door de U.S.A .
  4. Anke:
    14 juni 2023
    Mission accomplished! Every journey leads you home.
  5. Peter de Boer:
    14 juni 2023
    Jullie kunnen terugkijken op een hele interessante reis. Wil graag de foto,s zien als jullie weer thuis zijn. Goeie terugreis.
    Gr Kitty en Peter