The End

14 juni 2023 - Surrey, Canada

Altijd triest, zo’n laatste dag en het weer doet vandaag mee. Pas later op de middag zal de zon doorbreken, tot die tijd is het bewolkt en fris.

We slapen weer lekker uit, dat kost ons geen enkele moeite, we zijn er aan toe. Toiny gaat nog een keer onder de waterval staan en daarna rijden we richting noorden, naar de Amerikaans/Canadese grens. We geven onze paspoorten af ter controle, verklaren dat we geen wapens en drugs aan boord hebben en rijden na 5 minuten Canada binnen. Hoe anders ging dat 4 weken geleden aan de andere kant.

Vandaag een keer koffie bij Starbucks, daar vragen ze altijd jouw naam ook al ben je op dat moment de enige klant. Op onze bekers zat het labeltje: France 😃. We tuffen daarna nog 25 minuten door en dan staan we op de laatste camping van de reis, 20 km af van de locatie waar we morgen de camper gaan inleveren. We pakken de koffers in, kuisen de camper en brengen de rest van de dag in gepaste ledigheid door. Morgenochtend, donderdag leveren we de camper in en worden we naar het vliegveld gebracht. Vrijdag rond 12 uur zullen we dan terug zijn op Nederlandse bodem.

Deze reis heeft ons veel hoogtepunten gebracht en slechts enkele (kleine) teleurstellingen. Zeker Oregon is een topper, de hele vakantie heeft ons nog meer gebracht dan dat we van te voren hadden verwacht.

We hebben in totaal ruim 5500 kilometers gereden, het brandstof gebruik was 1 op 4,6 en we hebben op 30 campings overnacht.

1. Louise Snoek - van Maris:
    15 juni 2023
    Lieve Frans en Toiny wat hebben jullie weer een prachtige reis gemaakt en ik heb meegenoten, ik wens jullie een goede reis terug en gelukkig is het hier ook lekker warm.
    Liefs uit Velserbroek
  2. Brigitte:
    15 juni 2023
    Alweer 1 in de pocket, óp naar de volgende!
    Goede terugreis en tot snel!😘
  3. Ricky Sanderse:
    Frans en Toiny
    Wat zullen jullie lang terug kunnen kijken naar een mooie reis met allerlei hoogtepunten
    Ik wens jullie een goede vlucht tot en tot in Nederland