Winthrop, WA

10 juni 2023 - Winthrop, Washington, Verenigde Staten

Slechte nacht gehad, door gewrichtspijn in de voet veel wakker geweest, dankzij wat naproxen is in het begin van de middag de pijn weer dragelijk. Gelukkig is het de linkervoet, dus bij het autorijden levert dat verder geen problemen op. Het is tot aan het eind van de ochtend nog wat regenachtig, tot halverwege de middag brengen we de tijd door met wat lummelen, lezen en/of puzzelen. Ook maken we het reisplan voor de komende laatste paar dagen en leggen ook al de laatste 3 campings vast.

We wandelen naar de hoofdstraat van het stadje, het is er voor een zaterdag erg rustig. Het seizoen is duidelijk nog niet begonnen. Alle gebouwen in een (overduidelijk nep) Wild West sfeer opgetrokken, compleet met al dan niet overdekte houten boardwalk. Wat eettentjes, twee pubs en verder winkeltjes met van die toeristen meuk waar Amerikanen zo gek op zijn.

We vinden een tafeltje in the Old Schoolhouse Brewery en bestellen n biertje (voor Toiny een Porter, voor mij een Stout) en een flinke Pretzel van desem. Die dingen zijn in de USA flink populair, we zijn ze op bijna al onze vakanties wel tegengekomen. Het is er gezellig druk, er komt een Amerikaan naar me toe die me een foto laat zien van hem samen met zijn vrouw voor de Post Office van Luckenbach, Texas. Ja daar heb ik inderdaad vorig jaar mijn t-shirt gekocht dat ik nu aan heb. We maken nog een praatje over deze vakantie en bij het weggaan legt hij nog een hand op mijn schouder en wenst ons een geweldige reis verder. Vrienden voor het leven😃.

We bekijken de rest van de hoofdstraat en kunnen dan niet om de Three Fingered Jack Saloon heen, de oudste legale pub in Washington State. Ook hier redelijk druk en niet meer dan 2 tv’s. Daarna kuieren we terug naar de camping om daar nog wat verder te relaxen.

1. Ricky Sanderse:
    11 juni 2023
    Wat leuk van die man door jouw T-shirt
    Is enkel al wat beter
    Fijn dat je een automaat hebt
    Geniet de laatste dagen
    Hier super warm
    Groetjes
  2. Imelda:
    11 juni 2023
    Wat vervelend van de enkel van Frans. Hopelijk gaat het snel beter. Het is weer 'n mooi verslag met mooie foto's! Goede reis verder!
  3. Anke:
    11 juni 2023
    Misschien helpt “Pratts healing ointment” bij de gewrichtspijn in de voet? Het schijnt goed te zijn voor mannen en paarden zie ik op de foto.