Fruit en regen

9 juni 2023 - Winthrop, Washington, Verenigde Staten

Vanochtend worden we wakker met een nieuw geluid deze vakantie, regen op het dak. Geen flinke bui maar wat lichte regen afgewisseld met miezer. Dat blijft zo de rest van de dag. Veel leuke foto’s zal het niet opleveren vrezen we.

We rijden een klein stukje terug op de route van gisteren en volgen dan weer het dal van de Columbia River. Net als gisteren heel veel fruitbomen, appel, peer en kers. Wenatchee is de appelhoofdstad van de wereld. De meeste bedrijven zijn zo’n 100 ha groot, maar je hebt er ook van 500 ha met 300 medewerkers! De bergen die het dal insluiten zijn ruig en prachtig. Voornamelijk kaal met losse struikjes Sagebrush (Alsem) die je hier in alle woestijnachtige streken tegen komt. Soms lappen donkergroen, dat zijn dan fruitbomen. Zelfs met dit miezerig weer is het een genot om hier te rijden.

Voor het laatst in deze vakantie steken we de Columbia over en gaan richting West zoals de pioniers dat delen ten tijde van de grote expansie (Go West, Young Man, Go West!). We rijden nu de langs Methow River en de North Cascades Loop die we zo’n 170 mijl zullen volgen. We stoppen in Winthrop, hier willen we 2 nachten blijven.

Op de camping maken we nog een typisch Amerikaans fenomeen mee (hoewel, we hebben dit in Denemarken ook ooit meegemaakt), een optocht van alle geslaagden van de High School vanwege graduation day. Langs de straat bij de camping werden spandoeken en slingers gehangen en we kregen allemaal een vlaggetje om mee te zwaaien. De stoet kwam met veel lawaai voorbij onder begeleiding van de sheriff en zijn mannen, wij flink zwaaien natuurlijk en na 3 minuten was alles voorbij en gaan de spandoeken en slingers weer in de kast voor volgend jaar.

De vermoeidheid heeft inmiddels toegeslagen, we herkennen dit van eerdere roadtrips en zullen het daarom de laatste dagen van deze prachtige reis rustig aan gaan doen (afslappen op z’n Noors).

Afstand:180 km

1. Anke:
    10 juni 2023
    Go West, YOUNG MEN, Go West! 🤔😀
  2. Louise Snoek - van Maris:
    10 juni 2023
    Grappig die oude kleine caravans tussen de RV’s en een airstream!