Nog meer Scenic Byways

7 juni 2023 - Quincy, Verenigde Staten

Geen cougar gezien natuurlijk, alles is heel vredig als we wakker worden. Een eindje verder zitten onze buren al rustig buiten in het zonnetje dus, welliswaar ook al een vuurtje aan, maar dat zal voor de bereiding van het ontbijt zijn.

We rijden vandaag eerst het restant van de Scenic White Pass Byway (Hwy 12) en dat blijkt weer een voltreffer. Zeer afwisselend, eerst door bosrijke omgeving daarna de bergen in. We stoppen o.a. bij uitzicht op een bijzondere geologische formatie,  zeshoekige pilaren van lava en ook bij een flink hoge waterval. De weg volgt steeds de loop van de Cowlitz River en gaat soms langs duizelingwekkende afgronden (we zijn dankbaar voor de uitvinding van de vangrail 😃). Ook een flink stuwmeer ontbreekt natuurlijk niet. Het laatste stuk veranderd het landschap plotseling in woestijnachtig, kale bergen en veel grijsgroene sagebrush.

In Yakima aangekomen stoppen we bij een grote supermarkt, daar hebben we na 2 dagen weer toegang tot het wijde web. Na getankt te hebben slaan we af en rijden door de Yakima Canyon, opnieuw een prachtige rit. Het is weer echt genieten deze dag.

Onze pleisterplaats voor vandaag is in Vantage aan de Columbia River, waar het Ginkgo Petrified Park ligt, daar gaan we morgenochtend een kijkje nemen, we zijn erg benieuwd wat we daar aan zullen treffen. Voor nu houden we het voor gezien, het is inmiddels 35 graden en tijd voor een koele versnapering.
Afstand: 250km

1. Ricky Sanderse:
    8 juni 2023
    Wat weer prachtige foto’s en heel fijn dat jullie zo genieten
  2. Anke:
    8 juni 2023
    Even het woord “cougar” opgezocht. Ik kreeg er gelijk nog een andere betekenis van het woord bij……😜!!
  3. Frans:
    8 juni 2023
    Maar dan hoef je niet op de kleintjes te letten 🤣