Mist en veerboten

17 mei 2023 - Port Angeles, Washington, Verenigde Staten

Er zijn altijd van die dagen die anders verlopen dan gepland. De bedoeling is om vandaag via een veerverbinding  naar Port Townsend uiteindelijk in Port Angeles aan de voet van het Olympic National Park uit te komen. Daar willen we 2 nachten blijven om morgen op ons gemak wat rond te kijken. We zijn weer lekker vroeg wakker (6:15), maar blijven toch nog maar een tijdje door sudderen. Na het ontbijt rijden we op ons gemak binnendoor naar de veerhaven van Coupeville, bij een uitzichtpunt onderweg  zien we alleen maar mist beneden ons, jammer denken we nog maar er komen vast nog wel meer leuke uitzichten. Bij de veerhaven aangekomen worden we tegengehouden met de mededeling dat er door de mist al enkele overtochten zijn uitgevallen en de volgende twee daarom al vol zitten. We moeten over 2 uur maar terugkomen om te zien hoe de situatie dan is. We rijden terug naar Coupeville om daar wat rond te wandelen en op een terrasje met uitzicht op de baai (de mist is inmiddels opgetrokken) koffie te drinken en te profiteren van hun internetverbinding. Leuk klein plaatsje, met een winkeltje met Delfs blauwe molentjes en grachtenpanden. Opnieuw naar de veerhaven, helaas pindakaas maar voorlopig zit een overtocht voor ons er niet in, misschien dat er om 18 uur een plekje is (het is dan 13:30!). Op advies van het personeel dus een andere route gekozen, ruim 100 km langer en met 2 overtochten. De dollars vliegen op deze manier de knip uit, maar daar merken we verder niks van, lang leve de creditcard 😃. Uiteindelijk om 18:15 op de camping aangeland waar we nog een uurtje in de zon van een biertje kunnen genieten.

De hele dag door veel groen gereden, wel heel anders dan al die woestijnen van vorig jaar!

Menu van de dag: penne met gehakt en kruidige tomatensaus.

Afstand: 290 km

1. Ody:
    18 mei 2023
    Hoe smaakt Amerikaans bier? Zal wel bevallen wat jullie genoten van een biertje in de zon!
  2. Peter de Boer:
    18 mei 2023
    Soms zit t mee. Soms zit t tegen.!
    Mooi groen daar.