Een niet geplande route

26 mei 2023 - Weed, California, Verenigde Staten

Na nog wat gepuzzel gisteravond hebben we een nieuwe route bepaald met behulp van Maps en de grote Rand & McNally Roadatlas. Deze laatste hebben we al bij ons sinds onze eerste roadtrip in 2011, inmiddels wel hier en daar geplakt, maar nog steeds bruikbaar. Al onze routes zijn door Toiny met een pen ingetekend zodat we altijd kunnen terugkijken waar we overal gereden hebben. De route van vandaag gaat eerst over de Trinity Scenic Byway door het Six Rivers National Forest. Dat blijkt een gouden keuze, een werkelijk schitterende stuk. Eerst nog omhoog en omlaag door beboste bergen, daarna volgen we het dal van de Trinity River die dan weer vlakbij is en dan weer diep beneden ons. Een genot om hier te rijden! Bij het eerste uitzichtpunt maak ik een praatje met een officer van de Highway State Patrol. Hi guys, taking a break? Where you from? The Netherlands, oh wow, amazing. Flink wat wapens aan boord trouwens zag ik wel tijdens het praatje.

Op een van de parkeerplaatsen aan de oever (met toiletten!) doen we een bakkie in de zon. Die schijnt inmiddels volop, het is zo’n 26°. Bij een uitzichtpunt over Lake Wiskeytown nuttigen we ons fruithapje, we willen tenslotte wel gezond leven😃

We draaien af naar het Noorden en gaan de Interstate 5 op, normaal gesproken niet ons favoriet wegtype, maar gezien de afstand die we vandaag willen afleggen wel nuttig. De Interstates is een netwerk van snelwegen waar de duitse Autobahn model voor heeft gestaan, een initiatief van president Eisenhower. Dit stuk voert o.m. langs Castle Crags SP, een bergketen met heel aparte pieken. Het doet ons denken aan les Dentelles de Montmirail in de Vaucluse. De weg er naartoe is helaas te smal voor onze camper, zo vertelt de Park Ranger ons. We mogen wel op de parkeerplaats staan wat fotos te maken, maar de vele bomen bederven het uitzicht. Daarna hebben we uitzicht op de besneeuwde Mount Shasta, een 4300 m hoge slapende vulkaan. De laatste uitbarsting was in 1786, de kans dat er tijdens een mensenleven weer een is wordt geschat op 20%. Vandaag blijft het in ieder geval rustig. We zijn mooi op tijd op de camping in Weed waar we lekker van de zon kunnen genieten. Een aardige buurman komt zich nog verontschuldigen dat hij buiten een sigaret wil roken! Hij is wat gestresst door wat problemen met de camperbus en heeft wel behoefte aan een peuk en een biertje. Nou dat laatste drinken wij ook wel zonder dat we last van stress hebben 😃

Afstand: 330 km

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Joke Heij:
    27 mei 2023
    Wat maken jullie toch een mooie reis met prachtige prachtige foto's.
  2. Imelda:
    27 mei 2023
    Qat een prachtige ongerepte natuur. Heerlijk weer met 'n lekker zonnetje. Da's genieten geblazen! 💋
  3. Louise Snoek - van Maris:
    27 mei 2023
    What a very nice views!!!!